Fyra länder senare

Även om Pitbull- "You know I want cha' you know you want mä"(osv. osv.) är en av årets sämsta låtar, så får jag ett stort leende på ansiktet varje gång jag hör den. Det måste ha hänt nåt riktigt bra när låten spelades för första gången. Jag tror det var i Prag i somras eller nåt. Men den är faktiskt riktigt bra att dansa till, det är den. Så någit syfte uppnått I guess! Hellre en populär låt än en bra låt? Eller vad tycker Pitbull?

Vidare till varför jag faktiskt sitter ner och skriver.
Har varit borta i fem dagar(känns som en evighet).

Har hunnit besöka Krakow, försova mig till flyget till Luxembourg, sett vargar i Tyskland och lekt "le Tigre" i Frankrike på vägen.
Allt har sin anledning.

Var i Krakow under två dagar med Viktor. Krakow var för övrigt lite av en besvikelse rent utseendemässigt, inte alls så vackert som alla sagt. Men rent prismässigt fortfarande roande. Viktor och jag kom dessutom hela tiden in på resturanger "av misstag" som antingen var jättemysiga eller var rekommenderade av Michelinguiden. En av mina favoritresturanger of all time: Cyrano de Bergerac. Restaurangen var situerad i en källare och där spelades musik från "Le fabuleux destin d'Amelie de Poulain" eller från det franska 30-talet. Kunde inte bli bättre. Och vinet var gott och kostade halva priset - i jämförelse med Sverige!
Och om ni kommer till Katowice flygplats, ett råd: Boka allt, verkligen ALLT i förväg. Det blir riktigt klöddigt annars och ingen talar engelska eller försöker hjälpa dig. Krakow luktar dessutom som Kina(hela Kina!). Tror det är pga kolen de eldar med. Ger lite myskänsla sådär. Men jag såg iaf ett tiotal nunnor, om inte mer, sett precel-stånd i praktiskt taget varje hörn, varit i synagoga, sett utställning om judar och gått på absinth-bar. Så jag är all in all nöjd!

Kom hem vid 22 på lördagen och skulle ta flyget nästa dag 8. Så det blev tidig morgon. Satte klockan på 5. Ställde tillbaka klockan och stängde av. Under natten lyckades min klyftiga mobil ställa tillbaka tiden till sommartid utan min vetskap. Så där vaknade jag klockan sex, helt ovetande om den aktuella tiden. Lite förvånad att så många var ute på cykelvägen klockan halv sex en morgon(alltså halv sju). Glad i hågen framme vid centralen och i god tid upptäcker jag att klockan är 7 och INTE 6... Men jag hann med flyget i alla fall!

På vägen från flygplatsen(i Luxembourg) till familjen i Frankrike åkte jag igenom Luxembourg, Tyskland och Frankrike. DET känns internationellt om nåt!
Allt gick verkligen super med familjen också! De är verkligen avslappnade och  trevliga och riktigt välkomnande! Och pojkarna verkade verkligen gilla mig. Gjorde som jag sa. Men oturligt nog började jag leka "le Tigre" a.k.a "jag är tigern, jag jagar dem" vilket de ville att jag skulle fortsätta med 24/7....
De var också väldigt förtjusta i mina strumpbyxor och stövlar. Drog i mina byxor och sprang runt i mina stövlar hela tiden. What to do what to do:)

Men mitt rese-intresse kommer nog kunna tillfredställas under våren. Luxembourg, Belgien och Bryssel är ungefär alla 30min till en timme bort, och jag får en egen bil att utnyttja bäst jag vill! :) Och de har helt underbar natur också!

Men nu är jag trött på att flyga och ska ut och springa i skogarna!
À bientôt mes amies!


Kommentarer
Postat av: Boel

Men herregud, det här låter ju helt overkligt!!! Gee, lite avundsjuk man blir över hur bra läge det verkar bli för dig i la France. ;)

Låter gulligt med pågarna, får mig att tänka på Italien.



Åh, restaurangen i Krakow med Amélie-musik, fantastique! Och preceln var GÖRGOD förresten.

Nu får du allt ta och ringa din lilla mört!

2009-10-28 @ 20:10:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0