Si tu disais on y va

Satt och tittade på tysk dokumentär-TV igår kväll med far. På nåt sätt vill jag ändå lära mig tyska, i och för sig vill jag lära mig alla språk i världen. Men tyska känns ändå lite mer logiskt att lära sig än, låt säga, mandarin eller isländska. Sen slog jag över till fransk tv för att känna mig duktig, som sedan slutade med Pernillas jul på TV4+. Anywho!

Jag är så himla sugen på att lära mig tala franska flytande. Jag älskar allt med Frankrike; naturen, maten, översittarmentaliteten och såklart språket.

Idag har jag försökt lära ut treans tabell. Jag tror inte jag skulle klara av att bli lärare. Förstår ni hur frustrerande det är när någon inte förstår vad 3 x 3 är?! Men samtidigt ganska givande att ha elever som är supersmarta! Åh, vad jag skulle favorisera elever om jag blev lärare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0