Nerd

Av någon anledning hoppade jag inte över sportdelen i Metro imorse, utan läste med intresse(!) hur någon av Djurgårdens supportrar slagit ned en spelare från Assyriska. Jag förstår inte vad som händer med mig. Jag intresserar mig för fotboll och inte bara fotboll utan sport i allmänhet. Jag tittade till och med på Sportspegeln. Men jag tror nog att jag är en klassisk nörd som nördar ner mig i vad som helst så fort jag får erbjudandet.

Igår pratade jag med mamma om framtida studier. Alla bara frågar om sjuksköterska är vad jag verkligen vill bli. Svar: Nej jag vet inte. Jag är 18 år. Hur ska jag kunna veta vad jag vill hålla på med de kommande 40 åren.
                    Just nu behöver jag en klar linje. Jag behöver någon som säger till mig : gör så här. Inte några liberala föräldrar som låter mig välja fritt.... Finns alldeles för många val här i livet. Var tog tvångsäktenskap och incest vägen? Och varför är jag inte infödd i överklassen där alla bara accepteras om de jobbar i företaget.
(Fick reda på av Johanna att äktenskap med sin morbror är tillåtet, DET är helt sjukt)

De utbildningar jag tänker mig är antingen sjuksköterska- eller biomedicinprogrammet. Jag har alltid älskat att vara på sjukhus och vill jobba på ett. Jag försöker bara lista upp saker som intresserar/fascinerar mig:

*sjukdomar/medicin
*människokroppen 
*mänskliga rättigheter
*människors sociala beteende

Jag vill alltså ha något socialt arbete inom medicin. Jag tror faktiskt inte jag skulle klara av att jobba i ett labb dagarna i ända, men kanske att jobba i labb på sjukhus - analysera prover osv(se House). Fast jag vill ändå ha ett jobb där jag får bemöta patienterna.(Nurse jackie)

Som ni ser vill jag ofta bli det som de är i mina favoritserier. När Ally McBeal gick ville jag bli advokat. Men hur kul är det i Sverige. bara massa skilsmässomål och jobbiga saker. Man vill ju ha såna där töntiga saker som de stämmer varandra för i Amerika(ingen generalisering!).

Kommentarer
Postat av: Oscar

Just att jobba i labb i privat sektor, tex för läkemedelsföretag, måste ju vara ganska moraliskt knivigt. Mest en massa djurförsök och att försöka lura fattiga afrikaner att köpa svindyr aidsmedicin :( Fast du kan väl jobba för Médecins sans frontièrs?

2009-11-09 @ 21:56:18
URL: http://familjeost.blogspot.com/
Postat av: Boel

Preciiis vad jag vill säga: du arbetar med medicin och får komma ut och hjälpa människor. Du arbetar ju verkligen för folks rättigheter där.

Go girl! :D

2009-11-11 @ 18:42:02
Postat av: Anonym

"finns alldeles för många val här i livet. Var tog tvångsäktenskap och incest vägen?"- det där dödade mig hahahaha. Sjukt bra skrivet ;)

sv: ingen aning faktiskt, det kan var allt från Ford till Prada :)

2009-11-12 @ 19:33:01
URL: http://thewhitetee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0