Krossad

Lördagskvällen blev något annorlunda än tänkt. Planerat var en kväll i Malmö. Kvällen slutade dock hemma, största delen i sängen. Jag misstänker att jag är sjuk. Jag har haft ont i halsen och varit febrig ett tag. Drömmer konstiga drömmer och drömmer ytligt. Och jag gick till och med så långt att jag åkte till Malmö men var tvungen att åka hem ganska snart igen. Kunde knappt gå för att jag var så trött.

Det slutade med en kväll framför tv:n. Och vad visas om inte Transformers.  Jag har som princip bestämt att jag aldrig ska se transformers, precis som att jag har bestämt att jag aldrig ska läsa eller se Twilight.

Men öppensinnad (eller uttråkad) som jag var, valde jag att ge den en chans när den visades på TV. Och man kan väl säga att min fördom krossades. Den var faktiskt ganska underhållande, om inte mycket. Visst, den uppfyllde ju mina fördomar något som exempelvis dåligt manus. Men den uppfyllde väl i stora mått sitt syfte i och med att jag satt kvar FASTÄN jag kunde välja att kolla på nurse jackei(som faktist inte är så bra som jag först tyckte). Med andra ord, underhållande. Specialeffekter är ju, även om jag inte vill erkänna det, häftigt. Men något som störde mig genom hela filmen var att robotarna kunde uppvisa känslor och fatta tycka för huvudkaraktären. Vilket känns lite krystat och orealistiskt, kan inte robotar få vara robotar. Men å andra sidan så är ju Transformers verkligen en realistisk film i sig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0