Isn't she lovely..

Jag har hittat århundradets längsta restid mellan Hässleholm och Malmö. Tåg avgår från Hässleholm 0.43 och efter ett flertal tågbyten kommer du till malmö kl. 5 på morgonen. Lagom till efterfesten!

Och en annan sak: Jag ska inte åka som au-pair till Frankrike i vår. Jag ska komma till Frankrike på något sätt men inte via någon aupair-familj. De kom hastigt på att de inte vill ha aupair längre eftersom den förre aupairen lämnade dem huxflux för sin pojkvän utan att säga något och tvingade familjen att sätt sina barn på professional daycare. Lite traumatiskt osv.

Men det känns faktiskt som det bästa, även för mig. Kalla det ödet! Men eftersom jag har varit tvungen att ha körkortet klart tills jag skulle resa har jag kopplat all stress till familjen. Nu kan jag slappna av, njuta och göra vad jag vill. Har inga moraliska förpliktelser längre gentemot barnen. Det blir en annan sak om man jobbar för ett företag i London till exempel.

Men ut ska jag, i januari eller februari, och jobba. Har fått några svar från norska och engelska hotell jag sökt jobb på! Efter några månaders arbete funderar jag på en Frankrikeresa med start i Paris och slut på söderkusten alternativt Marocko?!


Kommentarer
Postat av: Boel

Meine Got,

det låter ju helt underbart! Hoppas du kommer ut på något sådant där; hotell låter ju inte helt fel...

2009-11-29 @ 22:15:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0