Elna är...

Förutom att jag ofta figurerar som en symaskin allt som ofta på google, fick jag upp en hel del intressanta saker om mig på internet.

Elna är en fantastisk kvinna! Hon bor nästan granne med mig och jag har känt henne jättelänge. Vi har haft många trevliga samtal och suttit på hennes fina altan mot innergården på somrarna och solat och druckit te ur höga, ryska teglas. Jag minns hennes man också, Peter, eller "Petja", som han kallades. Han är död sedan många år men jag minns hur han gick sina promenader i kvarteren, alltid med sin karaktäristiska skepparmössa av vegatyp på huvudet. Han hade invandrat från Ryssland och sedan gift sig med Elna för nu mer än sextio år sedan.
Petja spelade balalajka och Elna sjöng. 
-....-

Elna har alltid funnits och Elna måste alltid finnas


Kommentarer
Postat av: Boel

Du ar ju fantastisk, kvinna! :D

2009-03-06 @ 20:48:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0