Truman

Inatt, klockan 5 räknas knappt inte som morgon för mig, ska jag pallra mig upp för att åka tåget upp till Stockholm
Det ska faktiskt bli riktigt roligt. Jag har inte varit i Stockholm på två år, och även om jag inte vill medge det så är Stockholm en himla fin stad. Varför jag inte vill medge detta objektiva faktum är svårt att säga...
Jag tror det handlar om Skåne-Stockholmare-syndromet, där man tvunget måste klanka ner på 08-or vice versa.
Iallafall ska jag gå på uppvisning på balettakademin, gå på världens enda dansmuseum, titta på musikal, opera och ha det allmänt trevligt!

Satt i en evighet och försökte tänka på var Philip Glass musik är med...ENFIN! Det är ju från Truman Show! I sekvensen där han tar sig ut i verkligheten. Ah, vackert! Men när jag tänker efter gör nog Philip Glass hela soundtracket!
In case I don't see ya; goodafternoon, goodevening and goodnight!


Kommentarer
Postat av: Boel

Den musiken ar valdigt fin...ska leta upp den pa biblioteket idag. Tack! :)

2009-01-24 @ 10:58:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0