Futurum

Jag skulle förmodligen kunna skriva en hel A4 om hur mycket jag hatar min fysiklärare.
Men det är inte kul att läsa om okända människor som någon annan hatar, jag vet!
Men jag kan bara tillägga att mitt hat inte har kommit plötsligt, det här är ingen arg postis-insändare.
Det har sakta men säkert byggts upp...
Jag får inte ens dåligt samvete när jag blir irriterad på honom.
Jag tycker ärligt talat inte om att hata människor, men i det här fallet är det oundvikligt..

Idag blev jag så himla lugn när jag pratade med Anna om framtiden.
Jag menar även om jag inte vet vad jag vill bli nu, hinner jag utbilda mig inom minst tre yrken innan jag ens fyllt 35. Och då är man faktiskt inte jättegammal, faktiskt. 
Jag funderar på att resa/jobba ett år, sen studera(förmodligen i Lund) hösten 2010.
Då är jag bara 19 år.
Sen kan jag antingen läsa bioteknik i två år och sedan vidareutbilda mig till journalist inom naturvetenskap på ett år.
Eller läsa till journalist på tre år - vilket känns mer lockande - Klar vid 22-23.
Efter det kan jag frilansa/korra lite och sen om jag känner för det utbilda mig till läkare!
Då är jag kanske 32 när jag är klar. plus att man får praktik efter fyra år på läkarutbildningen. Bara jag skriver 1,9på högskoleprovet (...........................................). Vilket jag ska skriva i mars hade jag tänkt. Provomgång liksom!

Min största dröm är nog researchande journalist i centraleuropa eller Afrika - ganska brett - !

förresten är idiot gångbart på alla europeiska språk
men favorituttalet är ändå på italienska "idiota", med utdraget o och viftande händer. händerna, glöm inte händerna!
le plus important!

och hora heter curva på både rumänska och polska!

språkkunskap is the shit!


Kommentarer
Postat av: Boel

Oj, du har allt sa himla klart for dig! ;)

Men det ar bra att vanda och vrida lite pa mojligheterna som finns.



Ja, det ordet anvander jag ofta har, kan behovas... (viftar vitt med handerna) "MA CHE CAZZO VUOI, IDIOTA, IMBECILE, CRETIIINO!!!"

:)

2009-02-01 @ 13:25:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0