något unikt

I helgen var jag i Stockholm med dansgruppen.
Det var helt okej, förutom att jag var ganska trött. Men bara man gör saker hela tiden är det inte så jobbigt.
Har man jobbat inom resturangbranshen har man lärt sig att hålla uppe humöret när man är trött och stressad!
Det bästa med resan var helt klart besöket på balettakademin!
Vissa stack ut och vissa var bara överraskande dåliga. Men la plupart var ändå bra!
Men man tänker ju ändå att balettakademin tar in de bästa.
Den sämsta var en kille som inte kunde kontrollera sin kropp och bara dansade in i mig och Maria - som satt vid spegeln-

Jag har även under denna helg kommit fram till att jag inte gillar Stockholm - inte på denna korta visit men över alla gånger jag varit där-. Den är bara överskattad! Visst, det är fint med de gamla husen och vattnet, och klart ganska fint på sommaren med. Men det är något lurt över staden. Staden verkar inte trivas med människorna. Det känns som att en orolighet i luften ska bryta ut när som helst!

Förlåt, men är det fel av mig att inte kunna ta en person på allvar pga deras dialekt?
Det känns ändå ganska väsentligt att kunna ta Carl Bildt på allvar...
Men hans dialekt är så tacksam att skämta om....

Apropå politiker, och dagens oundvikliga ämne - Obama -
Det är nåt med Obama som gör mig lugn och glad. Hans utseende, utstrålning?
Jag struntar i vad hans politiska mål är, han är fin! Ändå en ganska bra grej att kunna manipulera människor med sitt utseende..... Men han är sådär mysigt familjär och samtidigt humoristisk och ungdomlig. Amerikanerna röstar ju trots allt till största delen efter kandidaternas personlighet. Därav kanske inte så konstigt att det bara var äldre som röstade 2004.



Jag förstod aldrig vad dem menade med att Fysik B var som filosofi....Jag förstår det fortfarande inte...

Kommentarer
Postat av: Boel Ahlner

Haha, sant, alltid lite "orolig" stamning (oroliga for terroristdad, kanske?! :O).



Nu mobbar vi inte Bildtan.



Obama ar helt otrolig! Precis som du beskriver honom, jag gillar honom sa otroligt mycket!!!

Folk pratar om hur han bara manipulerar folk och seeedan, ja seeedan kommer hans riktiga jag komma fram. Men nej, det tror jag inte. Kanske visar sig att aven jag blev ordentligt lurad...?

Neee, inte the good guy Obama, inte. :)



2009-01-23 @ 09:14:52
Postat av: sv:

Nej jag vet. Jag tänker på "last king of scotland" där killen tror helhjärtat på idi i början, men som både du och jag vet, går ju allt åt helvete. Men nej, Obama känns pålitlig! Jag gilla verkligen när han sa "And we'll reach out our hand when you decide to unclench yours"..Inte ordagrant men ungefär så sa han till terroristerna!! Plus att han så starkt betonade att alla är lika oavsett religion ras osv!

2009-01-23 @ 13:33:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0