2009

Wow ett nytt år, det händer ju faktiskt bara en gång om året. Allting händer, för det mesta, rent generellt,
en gång om året.

Nyårsafton började på noll. Vi hade ingen aning om var vi skulle fira tolvslaget, eller natten( eller vad man nu ska fira, egentligen borde man fira det gångna året mer än det nya.). Det enda vi var säkra på var att det skulle firas i Malmö...någonstans.
Men impulsiva kvällar är de bästa! Utan förväntningar, inga besvikelser!
Det blev lite fördrinkar m.m. i Kvarnby varefter det blev buss in till Malmö. Vi träffade konstiga, roliga, instressanta och galna människor när vi kom fram till möllan!
-Och de smällde raketer som lät som bomber, det var jobbigt och obehagligt-
Folk är verkligen generösa i Malmö. Det gör verkligen kvällen - alltså, generösa människor, och glada människor-
Glatt humör och bra musik är allt jag kräver!

Målet för kvällen var Buddha Lounge, med dans och dans och...dans!
Jag har inte festat på -riktigt- länge, så det var kul, att äntligen få festa och dansa till bra musik!
Det kanske inte var så jättesmart att inte ha ätit någon middag under kvällen, men så går det när man fördrinkar i ett hus med ett tomt och nyrenoverat kök.
Men huvudsaken är väl att man har roligt, smällen kan man ta sen....... vilken jag tog, hårt.

Vid tretiden var jag tvungen att springa till konserthuset för buss till Lund:)!
Det var en fin avslutning slash början på året!
Efter den där smällen som jag välkomnade(!) kunde jag somna vid 6tiden!

Första dagen på året  var en skön bakis-söndag-dag med sen frukost, promenad, tv, mys, trött, blä, ja, tåg, mat!
Nyårslöfte har jag inte heller tänkt ut, även om jag inte direkt kör på den traditionen.
Några i mina tankar:

* börja dricka fint och stiligt, alltså bli en äkta drinkpimplare och aldrig nöja sig med annat än the finest
* ta körkort
* konvertera till nån spexig naturreligion eller kanske judendomen/katolisicmen
* skaffa en hobby, typ stickning
* läsa fler böcker
* dra ned på takten
* lyfta höger ben, lite högre, varje måndag klockan fem
* stanna kvar

Vi får se vart 2009 leder mig.

Åh, jag försökte verkligen undvika att skriva om 2009, men det Är ju så uppskattat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0