The crowning of your BIG HEAD

Har nu legat till sängs i snart 3 dagar. Det värsta kom efter att jag smart som jag är åker till Malmö på mellandagsrea med Agnes.

Dagen slutar i psykisk såväl som fysisk utmattning. Viktor kommer och lagar mat och jag ligger mest i feber. Men jag har fortfarande dag 1 svårt att inse att Elnas immunförsvar inte är oslagbart.

Dag 2 spenderas helt och hållet i säng med Strepsil, Ibumetin, Bafucin(?!) och lite A Camp. Väcks kl. 3 av att någon smäller av en massa raketer på torget. Elna tror tredje världskriget har brutit ut och somnar sött om irriterad över människor som gillar att smälla raketer, speciellt på torg där det uppkommer eko vid höga ljud.

Dag 3 - en upprepning av dag 2. Denna dag spenderas dock även av att tänka på nyår. Vilket Elnas hjärna inte klarar av och mamma Malin beordrar Elna att stanna hemma tills jag ska till London. Jag upptäcker att jag har 38graders feber(ignoransen över min feber är total). Mamma Malin blir riktigt sur när Elna ens nämner att gå ut eller ens tänker/planerar något ansträngande såsom att åka bussen någonstans och varnar om hjärtinflammation.

Natt/Dag 4 - vaknar kl 1 och tittar på Dawsons Creek(!) till kl 4 och kan slutligen somna om efter ett glas varm mjölk med honung. Vaknar senare kl 8 och hoppas att jag vaknar för att jag måste ta igen lite vakentid och möjligtvis är frisk?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Okej, halvfrisk!

Dag 4 - Aktuell mätning: 36,9 grader

Jag vet inte varför jag börjar tilltala mig själv i tredje person. Jag tror febern håller på att komma tillbaka.

Kommentarer
Postat av: Oscar

Du håller förmodligen på att bli galen, oavsett febern :) Krya dig et bonne année.

2009-12-31 @ 17:40:12
URL: http://familjeost.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0