Oh, the weather outside is frightful

Hej kära blogg

Lite saker har hänt sen sist - jag har tagit körkort!

Jag är så underbart glad att jag inte kuggade. Jag känner att jag koncentrerar mig mer på att jag inte kuggade än att jag faktiskt klarade uppkörningen. Jag antog kanske helt enkelt att jag Skulle kugga. Men det gjorde jag inte och nu är jag lite rädd, rädd för allt ansvar som tillkommer körkortet.

Det värsta är när man kör på små landsvägar som typ är en halv bilbredd och man möter en lastbil i 100 eller nåt... Men det är en ambivalent känsla, för när det går bra är det så jäkla kul att köra bil! Så det är väl bara att komma ut på vägarna så ofta som möjligt innan jag kommer ifrån möjligheten.

Ja, för jag har bestämt mig nu för London i vår (Gud, vad jag har pendlat mellan planer). Jobba, prata engelska med britter(!), njuta osv. Visst London är inte Frankrike, men det är bara en timme till Paris med tåg!
Så kom jag på idag att jag kanske inte kan slösa så mycket med pengarna som jag först trodde. Med tanke på att jag ska utomlands i vår snålar jag hellre nu istället för då, eller i alla fall lite mindre...då, då. För London är ju inte direkt det billigaste stället att bo och jag vet ju inte när jag får jobb osv. osv.

Det har snöat hela dagen, och vår balkong tillåter mig att göra ett fåtal snöbollar. Men först måste jag lura ut Metta på balkongen för att utnyttja dem......

Jag hoppas på en snöig julafton på Österlen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0