Lite äldre, lite visare

Ålder är oslagbart när det handlar om visdom eller självkännedom. Jag lär känna mig själv lite mer för varje dag, blir överraskad av mig själv och lär mig.

Igår hade jag besök av släkt och lite vänner för att fira lite. Det var något kaotiskt på förmiddagen när mamma och jag lagade libanesiskt för glatta livet. Jag har aldrig handskats med filodeg förut men någon gång ska väl vara den första. Efter regn kommer solsken, för att uppnå perfektion krävs misstag osv... Jag tycker verkligen om orientalisk mat såsom libanesiskt och marockanskt. Jag väljer ofta resmål efter matkulturen i landet, det är liksom en del av upplevelsen. Tänk t.ex Italien utan maten och vinet..oh lala.

Anywho! Maten serverades och gästerna blev mätta och glada. Det är så kul när (nästan) hela släkten kan komma. Många av dem jag inte träffat på länge! T.ex min farbror från vem jag tillfrågats bli fadder till hans nyfödda dotter, Sol. Och han tyckte det var helt okej att jag inte var kristen även om han är "extremkristen", så det var bra.

Nu ser jag fram emot varm mat och Project Runway.


Kommentarer
Postat av: Boel

Haha, extremikristna Jonas... :)



Jamen det var ju üüünderbart, fixa något sådant snart igen. Chop chop!

2009-12-07 @ 19:52:39
Postat av: Evie

Heeej. Kul att du skrev. Men hur hittat du min blogg? :p Jag jobbar i barnklubben och har jobbat som barnflicka i ett år, så det var min erfarenhet. De flesta som jobbar med sina grejer har jobbat med det innan. Men jag tror inte att det är något krav att man tex varit servitris innan om det är det man vill jobba med. Man kommer längre med en bra personlighet :)Det finns kockar, servitörer, allt i allo, barnklubbsledare, ski tech, bartender och receptionist bland annat. Lönen är lite olika, det är inte så mycket med det räcker eftersom maten ingår och man har personalpriser nästan överallt om man skapar kontakter. Jag gillar att åka snowboard men jag är inte så duktig. De flesta gillar ju att åka, men vill man inte så finns det ju annat man kan göra på sin lediga tidf som tex träna ;) Hoppas du blev nöjd med svaren :) /Evie

2009-12-12 @ 18:26:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0