Familjefrid och sjukdom

Julafton, Juldagen, Annandag Jul  - var försvann allt. Allt gick så snabbt!

Åkte ner till Österlen redan den 22e och försökte roa mig på egen hand med Ed Wood och Monthy Pyton på VHS! Blev husmor för några timmar och bäddade husets alla sängar och satte upp granen!

Men till slut kom den återstående familjen och överöste huset med köttbullar, nötter och julöl. Det bästa med att komma tillbaka till sitt barndomshem är att man hittar en massa gamla minnen. På kvällen satt vi och läste Boels gamla dagbok från -98 och skrattade högt. Sprängfylld av naivitet, syskonbråk och stora problem - för en 10åring.



Julafton kunde inte ha blivit bättre. Fick på morgonen leka chaufför till mamma som skulle in och jobba på dagen och Boel fick se mig köra, utlåtande: godkänt.

Vid lunch följde jag med morföräldrarna till mostrarna i Ystad och Tomelilla! Resten av familjen var hos farbrodern min i Baske, men jag var tvungen att ge julklapp till mitt lilla gudbarn så jag följde med mormor och morfar. Måste såklart ge mitt gudbarn lite mer uppmärksamhet än alla andra. Vilket inte är så svårt!

Träffade även mina andra två småkusiner, Hedda och Esther som bara växer och blir sötare(och smalare!). Hedda sprang runt i sitt lockiga, blonda hår med endast trosor på och vara bara bedårande mest hela tiden. Ett enkelt liv att leva. Att bara vara söt.

På kvällen blev det julmiddag med familj och mor- och farföräldrar, där jag bäljade i mig honungsvatten och försökte vara tyst utan större framgång. Julklapparna var än en gång överväldigande många. När jag trodde att julklapparna skulle börja sina var det lika många kvar.



På juldagen åkte jag återigen upp till Hässleholm. Lite sorgligt för jag ville ändå stanna lite längre med familjen! Men i Hässleholm väntade middag på Trebackalång med trevligt sällskap och oväntade julklappar!

Var fortfarande sjuk och drack vin, vilket resulterade i höjd puls och lite kallsvettning. Men det gick över och allt slutade på Björket. Så kan det gå! Eller allt slutade egentligen hemma hos mig.

Kommentarer
Postat av: Boel

Julafton var Bäst! Synd att du var sjuk där men du hade det gott ändå. ;)

2010-01-02 @ 13:09:50
Postat av: Elna

"åh, är du i mellby nu?" tänkte jag fråga.....

2010-01-02 @ 13:35:55
URL: http://zephyrus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0