"Vi kom bara till Göinge bil"

I fredags var det avskedsfest för Alma på trebackalång. Innan cyklade Agnes till mig och vi åt på infinity.

Därefter var det fest med White Russians och GT(inget för mig dock, eftersom det smakar som barrskog)!
På kvällen hade vi planerat att cykla till Mala-tillfällig studio för Killer Zeus- och sova, men tji fick vi. Natten var bara barnet när vi kl.2 bestämde oss för att fara och de låg och sov.

Detta fick vi reda på vid Göinge bil där min mobil dog och vi tog dricke-paus! Det var bara att vända tillbaka till Almas. Där somnade vi snabbt på soffan - efter en hård cykelfärd.

Klockan halv åtta vaknar jag av Mats-Arne som går på alternativt biter mig. Mysigt!
Snabbt hem, byta om, hämta nya förnödenheter inför lördagen för att därefter cykla med Agnes till Hästveda.
Men innan dess hittar vi min mobil vid Göinge bil som jag tydligen "slängt bort när batteriet tog slut" och legat frösen hela natten! (jag och mobiler går inte ihop - inte teveapparater, datorer eller tekniska prylar rent allmänt för den delen heller)

Istället för den vanliga cykelvägen till Hästveda tog vi Hässleholm-Farstorp-Hästveda-vägen som var mycket fint. Varje by var som en ny upplevelse och ett eget litet paradis. När vi sen fick se strutsar i en hage, då kände man att "nu är det landet på riktigt". Det kändes som årets sista någorlunda-varma-sommar-dag också Kylan låg i vinden och det var minst sagt friskt att cykla 25km! Inget mer "sitta ute och äta"...

Idag cyklade jag väg23-vägen hem, det var väldigt skönt! Lite duggande ibland men riktigt fint. Att cykla är skönt!



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0