Pride

Jag blir så trött på Pridefestivalen, inte direkt själva festivalen eftersom den i sig har ett ganska bra budskap. Alla är lika oavsett kön eller sexualitet.

Men det som stör mig är besökarna som skapar alla fördomar och skit. På pridefestivalen är det ju helt plötsligt fel att vara heterosexuell eller bara saken att INTE vara transexuell - eftersom, om jag får citera, "transor är bäst". Det är väl inte så konstigt att folk som inte tillhör normen snarare dras till excentriska personer än anonymitet. Om man väl gått ut med sin sexualitet(som inte tillhör normen) kan man ju lika gärna satsa lite...

Jag är trött på alla titlar, jag är trött(även om jag också gör det) på att alla måste kategorisera människor och sätta in dem i fack. Man kan inte öppna munnen förrän man har en fet stämpel i pannan.
Det är så tröttsamt att behöva diskutera vegetarianism, feminism osv när man säger att man är det. I och för sig är jag inte vegeterian, eftersom jag äter havsdjur, men ändå. Men man får ju alltid den ständiga frågan: "varför då? varför är du det? det som är så gott!"
Och om man inte kommer med nån, enligt dem, legitim eller normal anledning, som att "nej det har vi inte hört talas om medeltidsdieten? eller nej, jag tycker inte kött är gott" blir dem helt galna.
"men vi har ju ätit kött i alla tider"

även frågan om feminism. en gång för alla: feminism är en ism som menar att kvinnan ska ha ekonomisk, social och politisk jämställdhet med mannen.
Nån måste ta tillbaka ordet och visa folk vad det faktiskt betyder.. Ingen vill kalla sig feminist p.g.a linda skugge och andra sura tanter som hatar män osv...Det är precis som att säga attt alla amerikaner hatar Afghanistan. Dåligt exempel, men ni fattar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0