Praha, baby

Tre dagar i Prag med Agnes, Viktor, Alma och Oscar har gått snabbt, men ändå inte. Staden har utforskats men jag skulle inte säga nej till några dagar till,

Vi kom dit tidig förmiddag i fredags och stannade till tidig, tidig morgon onsdag (kl.04), alltså idag.

Snacka om att man känner sig(och är) rik i denna stad. Jag räknade ut att jag spenderat cirka 2200 för flyg, boende, överflödigt med mat, drinkar och diverse utgifter! Vi bodde i lägenhet i Zizkov, som var något slitet, arbetarområdet. Men charmigt slitet, det var mysigt! Och barerna runtomrking var fina!

Min favorit blev Bukowskis som hade den bästa bartendern (mina favoritdrinkar blir härmed white russian, pina colada och frozen margarita - äkta tjejdrinkar, eller?!). Var även på en riktigt bra klubb i centrum som spela hip hop/r'n'b. Vi första anblick såg det ut som en ganska tr¨åkig klubb. Men efter att ha utforskat alla gångar och rum i källaren var det andra tankar. Folket var riktigt skönt, de var inte bara ute efter en sak. De var verkligen där för att dansa - okej, lite anat också. Main point: det var en bra klubb! Kändes lite som en svartklubb, vi utsattes inte bara för en rejäl dos av passiv hash-rökning, de hade ett speciellt hash-rum...

Jag saknar värmen, gå i linne/short eller klänning hela dagen och fram till kl 3 på natten..... Och priserna, jag kommer bli snål i Sverige.
"Kostar den 50 pengar?
 Va! 50 KRONOR??"

Detta är Tjeckien för mig(efter ett stadsbesök):
Konstig service - servitriserna verkar se det som bra service att ta tallrikarna från bordet så snabbt som möjligt
Billigt
Bröst - ingen verkar bry sig om brösten väller ut och lite mer än vanligt visas upp
Tjejer - har dålig stil
Billigt
Hockeyfrillor
Bebisar - Läskiga bebisar på reklamskyltat och bebisar som kryper på stolpar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0