Vinterhelg

Är det vinter nu? Det är inte snö här iallafall. Inte ens ett litet tecken på lite bortglömd snö i något hörn någonstans. Snön blev kanske ignorerad och smälte bort. Gubben snö har alltid verkat så bister.
Den stora behållningen med kyla är att få vara inne och titta ut på de frostbitna, passerande människorna och bara njuta av värmen.

Innan var jag ute och gick i skogen och kom att tänka på var jag skulle ta vägen om jag såg en mördare ute i skogen. Jag såg framför mig en medelålders man som grävde ner sitt offer under plankorna, plankorna som finns mittemot militärområdet vid Hässleholms-slingan! Jag skulle helt oskyldigt gå förbi och i sista minuten märka mannens två uppspärrade ögon riktade mot mig och hans blodiga händer.
Först skulle jag nog frysa till i några sekunder och möjligtvis bli så chockad att benen vek sig under mig. I bästa fall om adrenalinet skulle funka som det ska, skulle jag springa för livet till närmaste hus. Alltså Hässleholmsgården, cirka 3km därifrån.
Efter det såg jag svarta skuggor överallt och när jag minst anade, kom en gubbe förbispringandes. Jag hade min mp3 på högsta volym och märkte honom inte förrän han sprang förbi mig med en marginal på en millimeter.  Mitt hjärta stannade nog i en tiondels sekund. Men jag hann samla, eller tvingade snarare mig själv att inte skrika,  tills han passerat. Sen kunde jag släppa ut en lättnadens suck och skratta lite åt min paranoia!

Men jag brukar alltid tänka på olika sätt jag skulle kunna dö, inte för att jag har någons som helst dödslängtan, utan mer som att utmana ödet!.
T.ex när jag går förbi en byggställning tänker jag alltid att allt kommer rasa över mig eller att någit vasst föremål kommer att landa på mitt huvud. Eller när jag går på en bro med lågt räcke kan jag tänka "undrar vad som händer om jag hoppar över räcket". Min mamma berättade att hon som liten hade lagt sig ner på golvet med en kniv bredvid sig och utsmetad ketchup på golvet, bara för att se hur hennes mamma skulle reagera. Det kanske går i generna?!
 
Dagens ord: Bibba
När man dricker direkt ur påsen från en bag-in-box!


Kommentarer
Postat av: Viktor

Jag ska definitivt börja använda "bibba". Dock förhoppningsvis inte för ofta.

2008-11-23 @ 21:17:14
Postat av: Boel Ahlner

Sadan mor sadan dotter ;)



Jajks, hade blivit superradd jag med, for den dar gubben. Sa jag hade tagit nagot vasst, typ en vass...gren (!) och borjat sla honom.

Det loser alltid alla problem. :)

2008-11-26 @ 23:11:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0