FIGHT CLUB

Fight club, en av få filmer som är lika bra i bok- som filmformat!
Men jag måste säga att boken är mer komisk än boken. Allt är så sjukt att man inte kan låta bli att skratta högt.
Insomnia, vilket helvete!


En annan bra bok är Tro och vetande 2.0. Fick den rekommenderad och jag fastnade direkt.
                Där står allt det jag funderat över nedskrivet. Det är skönt att känna sig säker och ha medhåll. Jag håller inte alls med Oscar Wilde när han säger  Jag ska gå ur svenska kyrkan, bestämt och klartt!
Ja, jag är både döpt och konfirmerad kristen. Men jag är bara människa och jag känner faktiskt att jag har utvecklats en hel del under de senaste 3-4åren - sen jag blev konfirmerad -. Ju mer jag lär mig och ju mer jag filosoferar vidare känner jag bara att kristendomen inte är något för mig, Inte någon annan religion för den delen. Det finns verkligen katoliker som förnekar mijögförstöring och säger att Jesus ska fixa upp allt när han kommer. Dags att leva i nuet?

Om det dessutom är så som dem säger, att en religion måste innefatta tilltron till en Gud måste jag säga att jag inte kan räkna in mig bland en av dem.

"Det tycks mig ibland att Gud då han skapade människan i någon mån övervärderade sin förmåga." Oscar Wilde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0