Mest bästast

Jag vet inte om det är för att jag är trött
Trötthet har en tendens att förstärka alla mina sinnesintryck
Men Blue ridge mountains har aldrig låtit vackrare!


Bäst
bästare
bästast
Ja, hur ska man böja bäst tänkte jag
Ska man komparera som i god, godare, godast eller helt enkelt med mer och mest.
Sen kom jag att tänka på att bäst är ju ändå bäst,
bra bättre bäst
Men bäst känns inte bäst
På google hittade jag följande text. (Jag hoppas, verkligen, att den mannen inte är seriös.)
"Tänk om man vore mest bästast i hela världen. Vad bra man skulle vara då."
Ja ni får ursäkta mitt infantilleri angånde ord, och att jag hittar på egna ord..

...mon dieu jag måste skaffa mig en hobby!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0